Gestió i estratègies en resolució o afrontament de conflictes

Vius els conflictes amb els altres amb neguit? Et costa dir no o fer peticions?
Si t’agradaria aprendre a afrontar més bé els conflictes, vine a Psigma i t’ajudarem!

Els conflictes estan presents en qualsevol relació humana, i al contrari del que puguem pensar, ajuden a reforçar les relacions i a coneixe’ns més bé. I donar-los aquesta consideració ens ajuda a observar-los i gestionar-les enlloc d’evitar-los.

Un conflicte sorgeix quan tenim una necessitat d’una altra persona que no es veu compensada. Si no en fem una bona gestió des d’un principi o els intentem negar, els conflictes s’agreujaran i provocaran una mala maror en l’entorn que es produeix difícil de reparar.

Per superar conflictes és important entendre’ns, com se sent l’altre i aprendre a dir les coses

Tots som cocreadors de la nostra realitat; cadascú interpreta el món des d’un punt de vista concret i és important saber-nos posar al lloc dels altres per gestionar bé els conflictes i sortir-ne enfortits.

Els professionals de la psicologia del nostre centre de Barcelona, experts amb molta experiència i formació especialitzada en conflictes interpersonals, et poden ajudar a entendre la pròpia situació i la dels altres i superar confrontacions amb èxit.

Aprèn a gestionar conflictes amb eines, tècniques i recursos òptims

El primer pas consisteix en definir bé el problema tenint en compte tots els punts de vista. En algunes ocasions, posant-hi paraules concretes per prendre en tindrem prou per prendre consciència del problema de fons i començar a resoldre-ho. És important explicar bé les nostres necessitats i el grau d’implicació que la situació té per nosaltres.

A vegades la situació pot haver deteriorat tant que hem arribat a perdre’ns; a no saber on va començar tot plegat o què ens va molestar en un principi. Aleshores serà decisiu aclarir tant l’origen com els aspectes que ho continuen agreujant.

La diferència d’interessos o punts de vista no ha de ser un fet negatiu; sovint és la mala comunicació i les interpretacions desafortunades el que condueix als malentesos. Quan tenim clara la nostra posició i som capaços d’explicar-la a l’altre en el moment adequat, hem de saber escoltar i disposar totes les dades adequadament.

Tot i que vulguem tenir la raó quan estem molt convençuts, és indispensable reconèixer la part de raó de l’altra part. Si som empàtics no ens ha de costar reconèixer l’1% de la seva veritat. Un exercici tan simple ens pot ajudar a abandonar la rigidesa mental i enriquir-nos amb altres perspectives.

A Psigma t’ajudarem a contemplar el conflicte com un procés natural

En qualsevol relació interpersonal poden sorgir conflictes. Les habilitats comunicatives i socials o la gestió emocional són aspectes que es poden aprendre per millorar la nostra qualitat de vida.

Al nostre centre de Psicologia i Salut de Barcelona et podem ensenyar a gestionar els enfrontaments a la feina, amb la parella, la família o les amistats i ajudar-te a coneixe’t més bé, a millorar les teves habilitats expressives i a crear relacions personals de més qualitat.

Si vols tenir més clar què vols i què no t’agrada i aprendre a fer peticions i a posar límits quan cal, vine a veure’ns a la nostra consulta de Barcelona i t’assessorarem.

Contacte

Formulari de contacte

Fes-nos una consulta i et responem

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES: Responsable: Roger Puigdecanet Riubugent. Finalitat: Comunicacions relacionades amb els serveis sol·licitats. Legitimació: Execució de la sol·licitud. Destinataris: No es cediran dades a tercers, excepte obligació legal. Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica a la informació addicional. Informació addicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades en POLÍTICA PRIVACITAT

×
Contacto

Formulario de contacto

Haznos una consulta y te respondemos:

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS: Responsable: Roger Puigdecanet Riubugent. Finalidad: Comunicaciones relacionadas con los servicios solicitados. Legitimación: Ejecución de la solicitud. Destinatarios: No se cederán datos a terceros, salvo obligación legal. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional. Información adicional: Puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en POLÍTICA PRIVACIDAD

×

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència i els nostres serveis. Si continua navegant, vostè està acceptant el seu ús. Política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Psigma